Zo kom je als vrouw de overgang het beste door De overgang, helaas krijgen we er als vrouw op een bepaald moment in ons leven mee te maken. De overgang kan al beginnen vanaf het 40e levensjaar, maar hoeft niet, je kunt er ook past last van krijgen als je de 50 bent gepasseerd. In het begin zal je merken dat je minder vaak ongesteld bent, maar wellicht wel heviger. Uiteindelijk zorgt de overgang ervoor dat je niet meer ongesteld wordt. Net zoals over de leeftijd, kan er ook niet veel worden gezegd over de duur van de overgang. De periode van de overgang is bij iedere vrouw anders, zo kan dit 4 jaar duren, maar ook 5 tot 10 jaar. In deze gehele periode veranderen de hormonen in je lichaam waarvan je verschillende klachten kunt krijgen, een veel voorkomende klacht zijn de opvliegers, maar helaas kun je er ook erg prikkelbaar door raken. Gelukkig zijn er een aantal tips die je hier doorheen helpen: 1. Gezonde voeding en voldoende beweging Zorg goed voor jezelf. Dit is natuurlijk altijd belangrijk, maar kan je ook zeker ondersteunen in deze vervelende periode. Eet bijvoorbeeld voldoende groente, fruit, noten, vis en laat suikers zoveel mogelijk liggen. Ga bij klachten ook niet alleen maar op de bank liggen, maar kom in beweging. Probeer regelmatig te sporten of pak eens vaker de fiets dan de auto. 1. Krijg de juiste vitamines binnen Het binnenkrijgen van vitamines kan alleen door de juiste voeding, vandaar dat het eten van bepaalde producten erg belangrijk is. Toch kunnen overgang supplementen ook bijdragen aan het verminderen van klachten tijdens de overgang. Voorbeelden zijn DCI, Dim supplement, Magnesium supplement en Vitamine D3. 2. Zorg voor voldoende nachtrust Als laatste tip om de overgang zo fijn mogelijk door te komen is een goede nachtrust. Naast een opvlieger komt slapeloosheid ook steeds vaker voor de tijdens overgang. We kunnen je aanraden om elke dag rond dezelfde tijd naar bed te gaan en schermtijd zoveel mogelijk te beperken.
Gezondheid

Zo kom je als vrouw de overgang het beste door

De overgang, helaas krijgen we er als vrouw op een bepaald moment in ons leven mee te maken. De overgang kan al beginnen vanaf het 40e levensjaar, maar hoeft niet, je kunt er ook past last van krijgen als je de 50 bent gepasseerd. In het begin zal je merken dat je minder vaak ongesteld bent, maar wellicht wel heviger. Uiteindelijk zorgt de overgang ervoor dat je niet meer ongesteld wordt.

Net zoals over de leeftijd, kan er ook niet veel worden gezegd over de duur van de overgang. De periode van de overgang is bij iedere vrouw anders, zo kan dit 4 jaar duren, maar ook 5 tot 10 jaar.

In deze gehele periode veranderen de hormonen in je lichaam waarvan je verschillende klachten kunt krijgen, een veel voorkomende klacht zijn de opvliegers, maar helaas kun je er ook erg prikkelbaar door raken. Gelukkig zijn er een aantal tips die je hier doorheen helpen:

1.     Gezonde voeding en voldoende beweging

Zorg goed voor jezelf. Dit is natuurlijk altijd belangrijk, maar kan je ook zeker ondersteunen in deze vervelende periode. Eet bijvoorbeeld voldoende groente, fruit, noten, vis en laat suikers zoveel mogelijk liggen. Ga bij klachten ook niet alleen maar op de bank liggen, maar kom in beweging. Probeer regelmatig te sporten of pak eens vaker de fiets dan de auto.

2.     Krijg de juiste vitamines binnen

Het binnenkrijgen van vitamines kan alleen door de juiste voeding, vandaar dat het eten van bepaalde producten erg belangrijk is. Toch kunnen overgang supplementen ook bijdragen aan het verminderen van klachten tijdens de overgang. Voorbeelden zijn DCI, Dim supplement, Magnesium supplement en Vitamine D3.  

3.     Zorg voor voldoende nachtrust

Als laatste tip om de overgang zo fijn mogelijk door te komen is een goede nachtrust. Naast een opvlieger komt slapeloosheid ook steeds vaker voor de tijdens overgang. We kunnen je aanraden om elke dag rond dezelfde tijd naar bed te gaan en schermtijd zoveel mogelijk te beperken.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *