Gezondheid

Tips voor een gezonde zwangerschap

Als je zwanger bent of probeert zwanger te worden, ken je waarschijnlijk al de meest basale adviezen over zwangerschap. Rook niet en ga niet om met mensen die dat wel doen. Drink niet en doe niets anders dat slecht kan zijn. Je moet veel rusten. Wat moet je nog meer weten? Zelfs als de meeste mensen zouden zeggen dat je moet rusten, moet je je lichaam nog steeds in beweging houden. Doe dat echter niet door zware oefeningen. Je moet ook je geestelijke gezondheid in de gaten houden, zodat je niet in een staat van depressie raakt. Dit gebeurt namelijk bij veel vrouwen tijdens hun zwangerschap. Je kunt meditatie oefeningen doen op je meditatiekussen. Als je mediteren niet leuk vind kun je andere low-impact oefeningen doen. Het is echter het beste om je arts te raadplegen over welke oefeningen je kunt doen tijdens je zwangerschap.

In beweging blijven

Actief blijven is goed voor je algehele gezondheid en kan je helpen om je beter te voelen, stress te verminderen en je bloedsomloop te verbeteren. Het kan je ook helpen om beter te slapen. Je kunt een zwangerschapstraining volgen minimaal 15 tot 20 minuten per dag lopen in een gematigd tempo. Loop in koele, schaduwrijke gebieden of binnenshuis om te voorkomen dat je te warm wordt. Pilates, yoga, zwemmen en wandelen zijn ook goede activiteiten voor de meeste zwangere vrouwen, maar raadpleeg eerst je arts voordat je met een trainingsprogramma begint. Als je van plan bent om yoga te doen, overweeg dan om naar de Yogashop te gaan om alles te vinden wat je nodig hebt.

Vergeet je prenatale vitamines niet

Het is een goed idee om zo snel mogelijk te beginnen met het nemen van prenatale vitamines. Dit betekent dat je ermee moet beginnen zodra je ontdekt dat je zwanger bent of zelfs eerder, al wanneer je zwanger probeert te worden. Omdat de neurale buis van je baby, die zich uiteindelijk tot de hersenen en het ruggenmerg ontwikkelt, zich tijdens de eerste maand van je zwangerschap begint te ontwikkelen, is het van cruciaal belang dat je essentiële voedingsstoffen, zoals foliumzuur, calcium en ijzer, begint op te nemen. Je kunt prenatale vitamines bij de meeste drogisten zonder recept kopen of een zorgverlener om een ​​recept vragen.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *