Geen categorie

Tips om een ​​meer fysiek actieve vrouw te worden

De voordelen van fysiek actief zijn zijn algemeen bekend en algemeen aanvaard. Het is bewezen dat regelmatige lichaamsbeweging het risico op darmkanker, hartaandoeningen en diabetes vermindert. Het kan ook de geestelijke gezondheid verbeteren en het lichaamsgewicht verlagen. Toch worstelen veel vrouwen nog steeds met hun niveau van fysieke activiteit. Een manier om een ​​fysiek actieve vrouw te worden, is door lichaamsbeweging in je dagelijkse routine op te nemen. De beste manier om dit te doen is om bijvoorbeeld op een e bike van en naar het werk te rijden.

Rijd een e-bike

Heb je gewrichtspijn? Geen probleem. E-bikes zoals die van Profibike.nl zijn een geweldige manier om actief te zijn en te genieten van het buitenleven. Ze zijn vooral een goede optie als je meer aan lichaamsbeweging wilt doen, maar niet intensief wilt fietsen, bijvoorbeeld als je te oud bent of gezondheidsproblemen hebt. Er zijn tegenwoordig veel verschillende soorten e-bikes op de markt. Bij sommige fietsen moet je trappen om hun motoren te gebruiken, terwijl andere werken zonder te trappen. Als het je doel is om gewoon naar buiten te gaan voor wat frisse lucht of om van punt A naar punt B te pendelen zonder je in het zweet te werken, dan is dit type misschien iets voor jou.

Maak een wandeling van 20 minuten na de lunch

Wandelen is een geweldige manier om calorieën te verbranden en je algehele gezondheid te verbeteren. Probeer na de lunch een wandeling van 20 minuten te maken. Als het voor jou niet mogelijk is om het hele jaar buiten te wandelen, overweeg dan om lid te worden van een sportschool of een andere sport. Je kunt dan loopbanden en andere machines gebruiken die zijn ontworpen voor degenen die binnenshuis willen trainen. Je kunt ook andere soorten oefeningen in je dagelijkse routine opnemen waarvoor je niet naar de sportschool hoeft. Je zou aan het einde van elke dag 10 minuten extra kunnen nemen om wat push-ups of sit-ups op de grond te doen.

Neem de trap in plaats van de lift of roltrap

In plaats van liften en roltrappen kun je ook de trap nemen. Het is een geweldige manier om je conditie te verbeteren zonder al te veel moeite. Per 10 minuten traplopen verbrand je ongeveer 100 calorieën. Dit is meer dan genoeg om je in het zweet te werken en je hartslag te verhogen.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *