Het merk The Browgal is opgericht door Tonya Crooks, een wenkbrauwspecialist van enkele van de grootste namen in Hollywood. Maar voordat het succes van Tonya een verhaal over onverwachte wendingen, bochten van 180 graden, het lot en hard werken doorleeft. Het plan om onbedoeld een beeldend kunstenaar te worden met een masterdiploma werd een bloeiende carrière in make-up. Het is een schitterend verhaal over hoe de alternatieve routes in het leven vaak het mooiste zijn.
Tonya had nooit de wens gehad om visagist te worden, vooral geen wenkbrauwspecialist. Ze ging naar de kunstacademie in Londen en had de tijd van haar leven. Al snel besefte ze dat haar geld bijna op was en moest ze een manier vinden om geld te verdienen om te blijven. Ze probeerde in verschillende pubs een baan te vinden; ze had echter geen werkvisum, dus niemand wilde haar inhuren. Op een dag bood een vriend van haar aan om make-up te doen voor een modefotograaf. Toen ze het nieuws voor het eerst hoorde, schrok ze. Ze had het nog nooit eerder gedaan, ze droeg zelf ook nauwelijks make-up. Haar vrienden verzekerden haar dat ze een gediplomeerd schilder was en dat haar kleurgebruik en het vermogen tot schaduw en schaduw uitzonderlijk waren. Ze moest haar geest bedriegen door te denken dat het slechts een 3D-canvas was en ik was klaar voor de uitdaging. De fotograaf hield van haar werk en ze werkte graag met hem samen.
Ze is geboren in Silicon Valley, net buiten San Francisco – haar hele gezin woonde nog in de buurt. Dit is toen haar levenspad veranderde. Ze ervoer een onverwachte dood in haar naaste familie, waardoor ze een jaar vrij van school moest nemen om bij hen te zijn. Gedurende deze tijd bleef ze make-up doen om geld te verdienen. Plotseling, en zonder echt te proberen, vielen er verschillende make-upmogelijkheden in haar schoot. Het volgende dat ze wist, was dat ze een agent had en merkte dat ze aan fotoshoots, films en modeshows werkte. Ze was heel blij en op dit moment stelde haar moeder voor dat ze, als ze een serieuze carrière wilde hebben, naar Los Angeles zou verhuizen en dit deed ze uiteindelijk ook.
Toen ze veel drukwerk en fotoshoots deed, merkte ze dat de wenkbrauwen er niet goed uitzagen. Ze heeft er haar persoonlijke missie van gemaakt om ze opnieuw vorm te geven zodat ze bij het gezicht van elke persoon passen – niet alleen door make-up te gebruiken, maar ook om het haar te verwijderen om de vorm opnieuw te creëren terwijl het gezicht in evenwicht wordt gebracht. Ze gebruikte alle principes die ze op de kunstacademie leerde en paste ze toe op het gezicht. Ze begon speciale kleuren te mengen om de wenkbrauwen te vullen door ze te mengen met de haarkleur in plaats van de hele wenkbrauw te bedekken. Haar geheim was snel op straat. Ze zou modellen bij de deur van haar appartement laten verschijnen om hun wenkbrauwen te laten bijwerken, en het volgende dat ze wist, was dat ze ook alle wenkbrauwen van hun vrienden deed. Dit was 15 jaar geleden, dus het werd verspreid zonder sociale media. Ze besloot een andere plaats te zoeken dan haar keukenvloer om te gebruiken als een werkende wenkbrauwstudio. De naam The BrowGal is aan haar gegeven door mensen die haar zouden herkennen voor haar werk maar haar naam niet kenden.
De BrowGal lijn is puur uit nood geboren. Ze had meer dan 10 jaar geluisterd naar de wensen en zorgen van haar klanten. Ze had jarenlang andere make-up- en wenkbrauwmerken aanbevolen, maar keer op keer keerden ze terug naar haar studio en vertelden ze dat de aankopen die ze deden daardoor geen betere wenkbrauwen opleverden. Ze zouden dan vragen om te kopen wat ze erop gebruikte. Het antwoord was niet eenvoudig – ze mengde haar kleuren met de hand om aan elke individuele klant te voldoen, dus ze had niets te verkopen. In 2010 vroeg Megan Fox, die al meerdere jaren haar klant is, haar om een product te maken dat ze zou kunnen gebruiken als ik niet beschikbaar was. Dit is hoe haar # 2 potlood is geboren. Ze heeft het exclusief voor haar gemaakt en ze vindt het geweldig en draagt het dagelijks.