Gezondheid

Kom meer in je vrouwelijke kracht te staan met ijsbad therapie

Bij het horen van de woorden ‘ijsbad therapie’ kan het twee kanten uitgaan: ‘echt wat voor mij’ of ‘mij niet gezien’. Nou is het voor te stellen dat het overgrote deel zich liever niet begeeft over glas ijs, maar geef je gedachten het voordeel van de twijfel. In dit artikel lees je dat het eigenlijk helemaal niet zo gek is om stil te staan bij je innerlijke kracht.

Je stapt natuurlijk ook niet zomaar in een bad met ijs. Zonder goede voorbereiding draagt het weinig bij en dat is zonde van het uiteindelijke effect. Bij een ijsbad therapie gaat het er niet om hoe lang je in een ijskoud bad zit, maar verleg je de focus naar je mindset, ademhaling en ontspanning. Door de kou krijgt je immuunsysteem een boost wat zich vertaalt naar meer energie of een betere slaap.

Mindset

De gedachte ‘ik kan het niet’ draagt natuurlijk niet bij om in een bad met ijs te stappen. Het helpt je niet vooruit en zal je uiteindelijke resultaat beïnvloeden. Het is aan jou welke gedachten en emoties je toelaat en welke bijdragen aan een positieve mindset. Sta bewust stil bij die gedachten en probeer het om te zetten naar ‘ik kan het wel’. Als je in een bad met ijs zit kan je meer aan dan je denkt.

Ademhaling

Zodra je de kou toelaat is het belangrijk om op te letten op je ademhaling. Je hebt waarschijnlijk het gevoel dat sneller ademhalen helpt bij de kou, maar niets is minder waar. Door een snellere ademhaling krijg je veel minder bruikbare zuurstof binnen en zal je eerder naar adem happen, wat kan leiden tot paniek. En dat is nergens voor nodig. Adem door je neus in, houd een paar tellen vast en adem weer rustig uit door je neus. Blijf dit herhalen tot je het bad uitstapt.

Ontspanning

Aan het einde van een ijsbad therapie warm je langzaamaan op door een aantal rek- en strekoefeningen. Het is belangrijk om de bloedsomloop te stimuleren en in beweging te komen. Je voelt je helemaal herboren en zit vol nieuwe energie!

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *