Gezondheid

Healthy snack tips voor bij de thee

Thuis na een lange dag, een kopje thee met een koekje pakken en snel op de bank neerploffen. Iedereen kent het wel, voor de één is het standaard routine en voor de ander is het uitzondering. Wat echter de gemene deler is bij iedereen, is dat iedereen het héérlijk vindt. Maar wat moet je doen als je op dieet bent om af te vallen? Of als je diabetes hebt? Of simpelweg gezonder wilt eten? In deze blog worden een aantal gezonde alternatieven gegeven. 

Thee

Als eerste is het belangrijk om bij de basis te beginnen; de thee. Weg met de zoete meuk en vier schepjes suiker in je thee. Ga voor iets gezonders. Je zou zelfs thee blends kunnen proberen. Hiermee kun je de allerlekkerste en meest bijzondere smaken proberen. Of je speelt het gewoon op safe en gaat voor een simpele thee, dan kun je groene thee kopen

Snacktips

Pompoenpitten zijn een ideaal alternatief voor dat ene koekje dat je niet langer bij je theetje wilt nemen. Ze zitten boordevol vitaminen, mineralen, antioxidanten en smaakstoffen, waardoor ze een van de gezondste snacks zijn om bij je kopje thee te eten. Je kunt ze geroosterd of gekookt eten. Geroosterd is het meest aan te raden, dan worden ze lekker knapperig. Je kunt ze ook  op smaak brengen met een beetje kerriepoeder, cayennepeper of paprikapoeder voor een pittige snack. Of voeg kaneel, kruidnagel of nootmuskaat toe aan je zaden voor een iets zoetere smaak.

Pinda’s zijn een goede bron van eiwitten. Ze zijn daarbij ook rijk aan vezels en goede, onverzadigde vetten, en zitten vol met vele vitamines en eiwitten. Pinda’s zijn  echt een geweldige snack voor bij de thee. Je kunt ze kant-en-klaar gebrand en gezout halen, maar het is natuurlijk gezonder om dit zelf even te doen.

Neem de regie in eigen handen

Voor als jij je niet wilt beperken tot de snacks die je hebt gevonden op internet, maar wél op je voeding wilt letten, is er nog iets anders wat je kunt doen. Voedingsetiketten zijn de beste bron van informatie als je gebak of koekjes in een winkel koopt. Veel café- en restaurantketens hebben tegenwoordig informatie online staan over de voedingswaardes in hun gerechten, en sommige geven zelfs calorie-informatie op het menu weer. Op deze etiketten, online of op het menu kun je ook vinden hoeveel vetten, E-nummers en suikers er in  het voedingsproduct zitten. Zo kun je genieten, het spontaan houden én je doel bereiken.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *