Faalangst kan u ervan weerhouden om uw eigen salon te openen, maar u kunt er gerust op zijn dat elke succesvolle saloneigenaar haar fouten op de weg naar de top heeft gemaakt. We vroegen verschillende topeigenaren wat volgens hen de grootste fout was die ze maakten toen ze hun eerste salon openden. De universele reactie was: ‘Fouten toen? Hey, ik maak nu fouten! ” Ze spraken af om hun eerste ervaringen met ons te delen en suggesties te doen aan potentiële salonbezitters.
Te veel betaalde stylisten
Betaal stylisten niet meteen teveel het begin. Sommige eigenaren bieden hun stylisten een gek percentage aan, zoals 70%. Maar een te hoge commissie veroorzaakt pas later problemen. Uiteindelijk krijg je er een hekel aan om dat te betalen.
Een salon maakte die fout in het begin en moest uiteindelijk de stylist laten gaan. Hij wist dat hij anderen kon krijgen voor 50% commissie die net zo gekwalificeerd waren. Hij verzekert nieuwe salonbezitters dat als je eenmaal gevestigd bent, de zaken goed zullen gaan. Het is slechts een kwestie van tijd. Een nieuwe saloneigenaar moet zich afvragen welke commissie ze op lange termijn echt kan betalen.
Toekomstige styliste onvoldoende worden gescreend
Haast u niet om nieuwe stylistes aan te nemen. U moet de tijd nemen om de training, opleiding nagelstyliste, functiegeschiedenis en capaciteiten van de potentiële werknemer te controleren. Sommige eigenaren komen in de problemen wanneer ze de werknemer meteen vertrouwen en haar niet zorgvuldig screenen.
Over-ervaren stylistes inhuren
Er zijn nadelen aan het inhuren van technici met te veel ervaring. Ik huur liever technici in die een jaar ervaring hebben en geen eigen klanten hebben. Als iemand te lang in een salon werkt, pikt ze de huisstijl van die salon op (die mogelijk in strijd is met de stijl van het nieuwe bedrijf), evenals eventuele slechte gewoonten die daar werden toegestaan, waarschuwt hij.
Een technicus kan “te goed” zijn, in die zin dat ze ten koste van de klant verliefd kan worden op haar eigen creativiteit. Iemand zegt dat hij creatieve mensen heeft aangenomen die denken dat zij de belangrijkste persoon zijn. Ik denk dat de klant de belangrijkste persoon is. Klanten komen naar ons omdat ze het leuk vinden hoe we hun nagels en haren laten zien, niet omdat we hier de meest creatieve mensen hebben
Selecteer een locatie die uw bedrijf promoot
De saloneigenaren met wie we spraken waren voornamelijk in of nabij winkelcentra gevestigd, en winkelcentra kunnen zichtbaarheid en voetgangersverkeer bieden. Succesvolle salons maken door hun lay-out en hun tekens glashelder dat ze nageldiensten verlenen.
Hoogwaardige producten
Zorg er ook voor dat je producten in huis hebt van een hoge kwaliteit. Je wilt namelijk voorkomen dat de nagellak snel loslaat of dat een kunstnagel snel afbreekt. Koop daarom altijd je nagelproducten in bij een betrouwbare nagelgroothandel.