Haarstylisten, nagelartiesten en andere schoonheidsprofessionals bekijken hoe u kleine bedrijven kunt helpen die getroffen zijn door de aanhoudende pandemie.
Maatschappelijke afstand is ons nieuwe normaal. Pogingen om de verspreiding van de ziekte COVID-19 en het nieuwe coronavirus dat het veroorzaakt te vertragen, hebben ertoe geleid dat veel eigenaren van kapsalons en schoonheidssalons de winkel hebben gesloten (op zijn minst) – een beslissing die niet lichtvaardig is genomen. Deze sluitingen zullen een enorme impact hebben op professionals in de schoonheidsservice-industrie, aangezien ze één groep van professionals in de service-industrie zijn die in de nabije toekomst geen inkomen zouden kunnen hebben.
Dus wat kunnen klanten doen om deze werknemers te helpen, die hun tijd en geld besteden om voor ons te zorgen? We vroegen professionals in de hele industrie om hun advies aan loyale klanten die zich zorgen maken over hun favoriete salons.
1. Haal een cadeaubon
Vooraf betalen voor services kan op dit moment zeer nuttig zijn. Als u een salon of spa bezoekt voor uw diensten, overweeg dan om een cadeaubon aan te schaffen voor toekomstig gebruik, om onmiddellijk geld aan de salon te geven.
2. Geef fooi
Cadeaukaarten hebben de neiging om de salons ten goede te komen; zij mogen de individuele salonmedewerker pas profiteren als de dienst is verleend. Maar sommige salons bieden ook manieren om hun werknemers rechtstreeks te ondersteunen. Om hun zaken te ondersteunen en hun nagelspecialisten te ondersteunen, bieden ze 20 procent korting op digitale cadeaubonnen, waarbij 100 procent van de verkoop rechtstreeks naar hun personeel gaat om te helpen terwijl ze gesloten zijn.
3. Koop product
Als uw serviceprovider een eigen lijn heeft of een commissie maakt voor de verkoop op zijn site, is het kopen van producten een gemakkelijke manier om te helpen.
Producten kunnen nog steeds worden gemaild of achtergelaten voor klanten buiten het gebouw. Elk schoonheidssalon heeft meestal productlijnen die ze verkopen. De meeste schoonheidssalons produceren hun eigen producten niet, maar verkopen andere lijnen. Het helpt om producten voor de klanten en voor de ondernemers te blijven verkopen. Een voorbeeld hiervan is Beautysalon Oosterhout.
4. Online consultaties
Veel providers worden creatief met oplossingen, van een aantal voorgemengde haarkleuren tegen een gereduceerd tarief en instrueren hun klanten hoe ze de kleur thuis kunnen toepassen via visuele media zoals FaceTime en Instagram Live, om mensen te helpen hun huid-, haar- en make-uproutines te cureren voor een consult vergoeding.
5. Laat ze een Review achter en deel hun inhoud op sociale media
De meesten van ons zullen veel extra tijd over hebben. Als u een Yelp-beoordeling achterlaat, kunt u in de toekomst meer zaken doen. Bovendien bieden veel experts gratis inhoud aan op sociale media, van gezichtsmassage thuis tot haarverzorgingstechnieken. U kunt uw professional ondersteunen door hun inhoud online te delen.
6. Annuleer niet, maar maak een nieuwe afspraak
De meeste, zo niet alle, voor dit verhaal geïnterviewde professionals waren één ding duidelijk: annuleer uw afspraak niet! Plan het in plaats daarvan voor de toekomst om hun boeken gevuld te houden.